Facebook Kursus

Facebook opslag

Lær at lave Facebook opslag der fænger.

opdateret sidste gang den 31 Januar 2020

Værd at vide før vi starter

Dette Facebook kursus er for dig der har en Facebook side og gerne vil lære at komme ud organisk

HUSK du lære ikke at lave betalte annoncer her.

Når en Facebook bruger stopper op et split sekund på dit opslag så registrerer Facebook det som rækkevide. Og hvis du betaler for et boost så er det netop rækkevide du betaler for. At de stopper betyder IKKE at de har set din tekst eller klikket på se mere. Derfor kan Boost være en udgift der ikke giver dig den ønskede virkning. Overvej i stedet om du skal over i betalt annoncering der går meget mere ned i dybden med hvem du vil ramme / remarketing.

Hvis en bruger klikker på se mere, et link i dit opslag, liker eller kommenterer så er der stor chance for at Facebook vil vise denne bruger dine opslag i fremtiden. Derfor er det så vigtigt at få folk til at gøre et eller andet.

Når din facebook side har opslag hele tiden så vil du hurtigt udvide den skare af mennesker der vil få vist dine opslag. Delinger er altid et kraftfulgt værktøj og noget du kan bruge til din egen promovering, så du kan nå ud organisk. Mange mennesker kigger på ting der er delt af andre mennesker, de er måske lidt mindre int i at klikke på en annonce / Sponseret.

Netværk der deler og gør noget for dig er endnu mere powerfulgt og giver din Facebook side værdi. Del gerne andres opslag så deler de også gerne dine opslag. Brug dit netværk og hjælp hinanden.



Et fb opslag skal holdes i gang. Når du og andre har delt det løs de første timer så er det vigtigt at du holder det i gang.
Først og fremmest så skal du Like når andre deler dit opslag. Giv et hjerte da det er med til at skabe farve og da det er få tallet der giver hjerter. Du kan også give den smiley der ser overrasket ud. Det er også med til at skabe opmærksomhed om et opslag. SÅ bliver folk nysgerrige.
Men når dit opslag nu triller. Så kommer step 2.
Du skal kommenterer på alt hvad der sker.
DU kan skrive en personlig tekst til dem der skriver til dig eller du kan lave en standart tekst.
DET er meget vigtigt det her. FOR når du gør det så holder du folk opmærksomme og du sørger også for at løfte dit opslag igen. Hvis du skriver kommentaren som et svar så er det kun den der har skrevet noget der får en notifikation. Hvis du skriver det i en ny kommentar så får alle besked om at der er sket noget.
MEN
Du viser aFB at dit opslag slet ikke er dødt…. Gå ind ca 3-4 gange om dagen og lav kommentarer til dem der har skrevet.
Spørg gerne om noget nyt eller tiltal dem med fornavn.
Det er en måde at holde dit opslag i gang. og det eneste det koster dig er tid…din tid….

Husk kunderne handler med mennesker og troværdige firmaer. Hvis du viser dem at du er der så skaber du relation og troværdighed og de finder ud af at der er et menneske bag denne virksomhed. DET lønner sig i sidste ende.



Lav live eller video til dine følgere hver uge mindst

Lav aktivitet så tit som muligt og gør noget så du har aktivitet på din Facebookside eller Facebookgruppe.

Billede / Video / Live / Give Away

Hvad er bedst?

Det kan ikke deles op og sættes op imod hinanden da det kommer an på hvem du vil have fat i og hvorfor. Hver i sær kan de være stærke værktøjer. Sammen kan de bakke op om hinanden så mit råd er at bruge det hele.



Forstå hvordan Facebook virker

Jeg har lavet en lille video til dig her som forklare dig lidt om hvordan Facebook virker og hvorfor.

Forstå Facebook
Se Video 1
Ca 12 minutter



Byg dit opslag

Video 2

Billede

SE Video 2
Ca 5 minutter

Hvilke billede skal du vælge
Hvorfor er det vigtigt at vælge det rigtige billede
Hvordan stresser du øjet og får folk til at stoppe op.

Video 3

Overskrift

SE Video 3
Ca 7 minutter

De 3 linjer. Hvad skal de indeholde.
Hvordan vælger du Emoji der fanger.
Væk interessen så folk klikker på Se mere

Video 4

Se mere

SE Video 4
Ca 9 minutter

Budskabet
Sorter og find de brugere der mangler dig.
Hvordan får du fat i de rigtige mennesker.



Planlæg dine opslag

Når du gerne vil være på forkant og hele tiden sørge for at der sker noget på din FB side så kan du planlægge dine opslag. På den måde kommer dine opslag online når du vil have det uden du behøver at sidder foran din pc, MEN…. Der er både fordele og ulemper ved det.

Fordele

Du kan samle arbejdet på din FB side og lave alle opslag for 1 uge på 1 dag.
Du skal ikke huske at få dine opslag online det gør de af sig selv
Du får mere frihed i din arbejdsrutine / planlægning.

Ulempe

Ulempen ved planlægning kan være at Du glemmer at de kommer online. Hvis du glemmer det så glemmer du også at hjælpe dem ud organisk. Kort fortalt når et opslag kommer online og det ikke bliver delt, liket, kommenteret på så dør dit opslag lynhurtigt igen.
Den første time et opslag lever er den vigtigste tid.



Første tip der virker til at nå ud organisk

Lav en FB gruppe for dig og dig selv.
Denne kunne du kalde “Tekster”.
Lav dine opslag der inde så du ved at de ser ud lige som du vil have det.
Når du vil have dem online så kopier opslaget fra redigerings mode og slå opslaget online på din FB side når du vil ha det online.
Og del så løs.


Andet tip der virker til at nå ud organisk

Lav en FB Gruppe igen til dig selv.
Denne kunne du kalde “Gruppe til Gratis Reklamer
Nå finder du alle de grupper du er medlem af og så begynder du at læse reglerne igennem.
Der hvor du må lave reklame eller konkurrence der gemmer du linket i din nye FB gruppe.
Og du skrive ned hvad type gruppe det er og hvad du må i gruppen.
Denne gruppe vil du elske 100% når du skal nå ud organisk.
Hvis du mangler grupper så må du ud og melde dig ind i nogle grupper.
For ikke at få tæsk af Facebook så kun hop ind i 10 FB grupper om dagen… ellers bliver FB sur og giver dig karantæne men halløj 10 grupper x 365 dag det er også en ret god sjat.
PT kan du være medlem af 6000 grupper. Hvis du vil ind i en ny gruppe så skal du træde ud af en anden gruppe.


Tredie tip der virker til at nå ud organisk

Nu skal du i gang med det hårde arbejde.
Der hvor du kan spare mange tusinde kroner.
Der hvor du kan skabe relation til dine følgere og kommende følgere.
Ind i gruppe 1, Tekster og finde dit opslag du vil have online.
Luk det opslag op, klik på rediger.
Når dit opslag er åbent så skal du kopierer din tekst, emoji og links.
TJEK at der er mellemrum mellem links og emoji. ( ellers virker dine links ikke)
Ud på din FB væg og indsæt din tekst, emoji og links samt et billede.
Udgiv dit opslag eller planlæg det.
Men tips 4 er vigtigt efter dette tips.
Når dit opslag er online så har du 1-2 timer til at gøre en forskel og jeg kan anbefale dig at bruge de timer fornuftigt for det kan gøre hele forskellen på hvad der sker med dit opslag.


Fjerde tip der virker til at nå ud organisk

Nu skal du ind i gruppe 2, Gruppe til Gratis Reklamer.
Find de grupper der passer til dit opslag.
Rul ned igennem gruppen og når du finder en gruppe der passer til dit opslag så deler du dit opslag i den gruppe.
Skriv i din gruppe at du har delt i den gruppe og hvad du har delt.
Det kan du bruge til sener. Det skal jeg skal nok forklare sener.
Del I så mange grupper som du vil… jeg anbefaler mindst 20 grupper og gerne over.
JA det lyder af mange men ud af de flere million grupper på FB så er det intet.
PT I skrivende stund så kender jeg til opslag der er delt i 70 grupper på den samme dag uden at der blev givet karantæne. Start med 20 og næste gang 30 og næste gang 40 osv…
Og så glem ikke Marketplace hvis du sælger en varer…. Jeg har fået mange kunder den vej igennem. Og der er ikke mange der bruger det 😉



Ekstra tip til tip fire

Når du skriver hvor du har delt og hvornår skal kan du sener holde øje med om den gruppe overhovedet gav dig noget trafik, synlighed , kommentar eller lignende.
Der er jo ingen grund til at sidde og dele noget i en gruppe der ikke giver en skid.
Dette arbejde kan være både træls og virke intet sigende, men du vil sparer mange mange tusinde kroner og du finder ægte følgere på denne måde.
De opslag jeg har lavet på denne måde har i den grad givet værdi for mig og de virksomheder som Niipit laver reklame for.
Mange mennesker vil heller klikke på et organisk opslag end de vil klikke på et Sponseret opslag. Så altid have det i baghovedet.



Femte tip der virker til at nå ud organisk

De næste timer skal du være op mærkerne. Du skal ind og kommenterer på alle der har givet en kommentar.
Du skal ind og “Snakke til dem” Du skal vise dem at du har set at de er her. Du skal fortælle dem at du er glad for at de har reageret.
Du skal vise dem at du er glad for dem.
Det er det her der gør at de kommer igen og at de giver din side et like.
De får opmærksomhed og det kan de godt lide.
Giv dem OPMÆRKSOMHED så de kan mærke det.
Gå ind på dit opslag og alle delinger 2-4 gange om dagen og kommenter til dem der har reageret. TIL DU IKKE HAR BRUG FOR DIT OPSLAG MERE.



Dette opslag er 22 timer gammelt som du kan se så har det nået ret godt rundt. Niipit har ikke betalt en eneste krone for at få det rundt. Vi har gjort det som er beskrevet i dette kursus.
Det ville have kostet Niipit 1083 kroner til Facebook at få det boostet rundt ud fra tallene lige nu.
Ud over det du kan se så har Niipit fået 18 nye følgere på dette ene opslag. Og opslaget skal køre 48 timer endnu før det har gjort sin pligt og før Niipit lukket det ned.
Det skal siges at billedet er taget med en Iphone, baggrunden er en rød skjorte der hænger inde i et kladeskab, håndleddet på billedet er mit og smykket er doneret af en samarbejdspartner.
Jeg tog 3 billeder af det og valgte dette fordi det ikke var rystet.
Snak lige om Proff billeder og Proff udstyr….

Armbånd


Hvad må du og hvad må du ikke når du laver konkurrencer

Kender du det at du skal lave en konkurrence og du er mega meget i tvivl om hvad du må og hvad du ikke må.
Her under kan du nemt og overskueligt se hvad du må og ikke må.

JA det må du

Du må gerne bede folk om at syntes godt om dit opslag

Du må gerne få deltagere til at kommenterer dit opslag

Du må gerne bede folk lave et opslag på din Facebook side for at deltage

Du må gerne bede folk om at sende en besked til din Facebook side for at deltage

Du må gerne linke til din egen eller ander sider i dit Facebook opslag

Du må gerne bede deltagerne om at uploade et screenshot fra din hjemmeside i kommentarfeltet

Du må gerne have et link i din konkurrence til “Konkurrence betingelser hvor der blandt andet står at opslaget ikke har noget med Facebook at gøre

Du må gerne bede deltagerne svarer på flere spørgsmål

Du må gerne spørge deltagerne om hvem de vil dele gave med (tricket ligger i at du ikke beder dem tagge en)

Du må gerne spørge deltagerne om de kender en der skal have gaven. (tricket ligger i at du ikke beder dem tagge en)

NEJ det må du ikke

Du må ikke forlange at folk skal dele dit opslag for Facebook siden

Du må ikke forlange at deltagelse kræver deling af din Facebook side

Du må ikke forlange at de skal like din side for at deltage i konkurrence

Du må ikke forlange at folk skal “tagge” sig selv eller andre for at deltage i konkurrencen

DU må heller ikke love præmier hvis din side når et vist antal likes / følgere

Som du kan se så er der meget du må og meget lidt du ikke må. Så bare se at komme igang.

HUSK LIGE…

at skriv…
Denne konkurrence er ikke sponsoreret, støttet, administreret af eller associeret med Facebook


Sammen står vi stærkere

Niipit kommer med muligheden for at blive en del af et netværk som hjælper hinanden / Niipit hjælper med at nå ud organisk. Hvis du har fået glæde af dette Facebook kursus så del det gerne med andre så alle kan få glæde af kurset.

Del på

Skriv et svar