FAQ Privat

FAQ Privat 

Hvad er Niipit?  

  • Niipit er en anderledes platform der ikke registrerer en masse info om dig. Og et sted hvor du manuelt kan søge efter det du skal bruge. 

Er Niipit nyt? 

  • Niipit er i den forstand en ny platform da vi kun har nogle år på bagen. Men vi har dagligt brugere og vi får nye medlemmer hver uge. 

Skal jeg oprette en profil for at kunne bruge Niipit? 

  • Nej du kan bruge Niipit uden at oprette en profil men hvis du vil handle i et af vores områder så er du nød til at oprette en profil. 

Bliver jeg spammet hvis jeg opretter en profil? 

  • Nej det bruger vi ikke. Vi har et internt beskedsystem og du vil modtage info i det system. Du kan inde i din profil bestemme om du vil have mail når du får nye beskeder i systemet. 

Kan jeg lukke min profil igen? 

  • Ja du kan til en hver tid lukke din profil igen og slette alle info vi har om dig. Vi gemmer kun de ordrebekræftelser du evt. har liggende hos os. Dette skal vi gøre ifølge loven. 

Hvad er Giv Det Videre? 

  • Giv Det Videre er en del af hele Niipit. Her inde prøver vi at samle overskud som kan “købes” af folk der er økonomisk udfordret. Alt der er “til salg” er doneret af forskellige virksomheder eller private mennesker. Nogle ting kan hentes direkte i den butik der har det online og noget kan sendes via Niipit Donationer. Ens for alle vare er at du kan kun “købe” dem hvis du er godkendt i Giv Det Videre. 

Hvordan bliver jeg godkendt i Giv Det Videre? 

  • Først skal du oprette en konto hos os. Det er vigtigt at du udfylder profilen med de rigtige oplysninger om dig. Når du er oprettet så skal du klikke på “Ansøg” her inde skal du skrive hvilket navn, og evt. en kort info om hvorfor du vil godkendes. Så skal du indsende / vedhæfte dokumentation på at du er på den ydelse du har oplyst. Det er vigtigt at du ved vi er kun int. i at se et dokument fra eks kommunen hvor der står dit navn, en dato der ikke er for gammel og hvilken ydelse du er på. Resten må du slette.  

Hvad sker der når jeg er blevet godkendt? 

  • Så kan du købe rabatkoder 5 kr. Stk. Dog minimum 5 stk. af gangen. Når du har købt rabatkoder kan du bruge dem til at betale med. 1 rabatkode til 1 vare. 

Kan jeg købe alt det jeg vil? 

  • Ja som udgangspunkt så kan du købe lige det du vil. Og lige så meget som du vil. Men der kan være vare der er forbeholdt folk med børn, pensionister, studerende eller andet. Det vil stå på hver vare. Så husk at læse info om varen før du køber den. Nogle vare kræver specielle rabatkoder. Det vil være oplyst på varen. 

Hvordan får jeg varen? 

  • Du skal selv afhente varen på den adresse der står oplyst på varen og i ordrebekræftelsen.  

Kan varen sendes? 

  • Nogle vare kan sendes men det er som udgangspunkt KUN vare der “sælges” af Niipit Donationer. For at varen sendes til dig så skal du købe en forsendelse samme sted som du køber rabatkoder. 

Hvorfor kan alle vare ikke sendes? 

  • Det er de enkelte butikker der bestemmer hvordan de vil overlevere varen til dig og hvis de ønsker du skal komme ind i butikken så kan eller vil Niipit ikke tvinge butikkerne til at sende vare ud til modtageren. Vi skal huske på at butikkerne gerne vil hjælpe ude i lokalsamfundet hvor de kan hjælpe deres tidligere eller kommende kunder. Flere af disse butikker er slet ikke gearet til at afsende vare. Butikkerne gør det af et godt hjerte, men mange af dem har ikke en masse overskudstid til at håndterer enkelt donationer. 

Hvornår skal jeg afhente min vare? 

  • Du skal afhente din vare i det tidsrum der er oplyst da du købte varen. Nogle vare er tilgængelige over lange perioder men når du køber en vare der så SKAL du afhente varen senest dagen efter du har købt varen. Butikkerne kan ikke holde styr på dine vare hvis du først henter dem længe efter du har købt varen. Derfor mister du retten til din vare hvis du ikke afhenter den som beskrevet. Derfor LÆS altid info om den vare du vil købe. 

Hvad er TILBUD? 

  • Niipits TILBUD er lidt specielle. For de vare du kan se hos os de er omfattet af en GARANTIPRIS. Butikken der har varen på tilbud de garanterer dig at DE ikke sælger samme eller lignende vare nu og de næste 30 dage, til en billigere pris en den pris du skal betale her. 

Hvad gør jeg hvis jeg ser at butikken har overtrådt GARANTIPRISEN? 

  • Så sender du info ind til support@niipit.dk med billede dokumentation, hvis vi kan se at butikken har overtrådt reglerne så får du differencen udbetalt af Niipit. 

Skal jeg oprette en konto for at handle i TILBUD? 

  • Ja du kan kun handle i TILBUD hvis du opretter en konto i Niipit. Hvis du har oprettet en konto i Niipit så kan du bruge den i alle Niipits områder. 

Hvad er Spisesteder? 

  • Her kan du finde forskellige spisesteder rundt om i Danmark. Vi er i fuld gang med at oprette spisesteder i alle byer. Hvis du kender et spisested som vi ikke har så er du velkommen til at fortælle os om det ved at sende os en mail på support@niipit.dk 

Hvad er Shopping? 

  • Her kan du finde en masse butikker som har nogle gode tilbud. Inde i hver butik kan du se en masse om butikken og hvad de handler med og om de har nogle specielle tilbud til dig.